donderdag 7 juli 2011

Elke dag een nieuw boek bij De Giraf

Theo Olthuis - Hoera, ik ben weer wakker

Vandaag op het blog plaats voor een nieuwe gedichtenbundel van Theo Olthuis. Zijn stijl is mooi van eenvoud. Vooral herkenbare thema's voor kinderen als slapen gaan, vakantie, boodschappen doen en dieren. Ook emoties als jaloezie, heimwee, boosheid en verdriet komen geregeld voor in de korte verzen. Speciaal voor de zomervakantie geven we er eentje weg:


Lang

We zijn op vakantie
al heel erg lang
En alles is mooi
en alles is leuk
elke dag weer.
Maar toch wil ik naar huis,
elke dag een beetje meer.

En ik weet,
weet hoe het heet,
dat nare gevoel
boven in mijn hoofd
onderin mijn buik....
Wat ik moeilijk durf te zeggen,
omdat het
niets is uit te leggen:
Heimwee

Vanaf 4 jaar
ISBN 9789025111434
9.95 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten