vrijdag 16 maart 2012

Elke dag een nieuw verhaal bij De Giraf

Springdag - Anne Provoost met prenten van An Candaele

Een meisje springt...en valt neer op aarde. Ze heeft een koffer bij zich. Ze maakt de koffer open, en vindt daarin een vrouw die op haar lijkt. De vrouw heeft een koffer bij zich. In die koffer zit de man die haar dierbaar is. Hij heeft een koffer bij zich....
Op elke bladzijde van dit boek gaat een koffer open. Een verhaal over volle, en soms ook lege koffers. Over leven, liefde en afscheid nemen.
'Wie ben je?' vraag ik. 'Ik ben de vrouw van je leven,' antwoordt ze. 'De rest weet ik niet, het is voor mij ook de eerste keer.'

Anne Provoost wist mij al eerder met haar boeken diep te raken (Vallen hoort absoluut bij mijn lievelingsboeken). Opnieuw schrijft ze een verhaal wat mijn adem beneemt en stil doet zijn. En daarna wil ik voluit aan iedereen vertellen hoe mooi dit is en nog heel veel keer lezen! Springdag is een schitterend cadeau bij het begin van leven, midden in het leven en bij afscheid van het leven. An Candaele maakt het met haar sierlijk belijnde illustraties tot een meesterlijk prentenboek.

Het boek is opgedragen aan de vrouwen van ons leven.
ISBN 9789058387554
14.95 euro

Wilma Verhoeven


Geen opmerkingen:

Een reactie posten