dinsdag 25 september 2012

Josephina

Jaap Robben, illustraties Merel Eykerman

Als er in onze winkel een nieuw boek van de Eenhoorn binnenkomt, dan weet je eigenlijk al zeker dat je iets bijzonders in handen hebt. En ook dit keer stellen ze niet teleur...

De meeste oma’s zijn niet altijd oma geweest. Daarvoor waren ze een moeder, een mevrouw, een meisje, een kindje, een baby. Ook mijn oma is een baby’tje geweest. Dat weet ik zeker. Ik heb een foto. Later werd oma een meisje, nog later een mevrouw. Oma en opa werden verliefd. Dan werd mijn oma een moeder. Nog later kwam ik en werd mijn oma eindelijk oma. Op een dag vergat ze mij. Ineens. En ook dit huis, haar kamer en zichzelf. Ze dacht dat ze zomaar een mevrouw was...

Een ontroerend prentenboek waaruit de verwondering van een kind spreekt over de voorgeschiedenis van een oma. Met tedere en warme illustraties. Een boek voor de liefhebber, de fijnproever. Een echt prentenboek van de Eenhoorn dus!


Elseline Knuttel


Uitgeverij de Eenhoorn


€ 14,50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten