zaterdag 10 januari 2015

Stappe stappe step

Miep Diekmann & Thé Tjong-Khing
Kijk dáár!
een anders-kindje
met anders-haar.

niet kijken!

ik kijk wel!
een anders-kindje
met anders-vel

dag kindje, mag ik even voelen?
en hier, voel jij ook maar bij mij.
van kriebel, krullen-kriel-krioelen.
zijn we nou vriendjes, ik en jij?

samen steppen
opzij
opzij

Geen nieuw boek wél een nieuwe uitgave met voor het eerst de oorspronkelijke illustraties van Thé Tjong'-Khing in kleur. Twee redenen heb ik om dit boek in dit blog op te nemen. Ten eerste vanwege de actualiteit: in het bovenstaande versje klinkt zo mooi hoe kleine kinderen open staan voor de buitenwereld én hoe nieuwsgierig ze zijn naar 'andere' mensen en samen willen spelen. Ten tweede uit nostalgie: eindeloos heb ik het voorgelezen aan mijn eigen kinderen en kenden zij het uit hun hoofd.

Vanaf 2 jaar
Querido, € 15.99

bestellen?

Wilma Verhoeven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten